Sportive’de güç birliği

İş Teşebbüs Sermayesi iştiraklerinden, spor şirketi Sportive’in yüzde 50’sinin Fiba Perakende’ye evre süreci tamamlandı. Hususla ilgili açıklamada, spor perakendesi alanında faaliyet gösteren şirketin fizikî mağazalarının yanında online satışla da tüketiciye ulaştığı belirtilerek şöyle denildi:

“Ortaklıkla birlikte halihazırda 31 olan mağaza sayısının iki katına çıkarılması ve faaliyet gösterilen vilayetlerin sayısının artırılması hedeflenirken, portföye dahil edilecek yeni markalar ve genişletilen Sportive markalı eser yelpazesi aracılığıyla büyümenin sürdürülmesi hedefleniyor. Tıpkı vakitte yeni mağaza açılışları ve mevcut mağazaların büyütülmesiyle birlikte satış, pazarlama ve operasyonel alanlarda bilhassa gençler için yeni istihdam yaratılması planlanıyor.”

Büyümesi hızlanacak

İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, İş Teşebbüs Sermayesi’nin 2012 yılında yatırım yaptığı Sportive’in ortadan geçen 12 yılda önemli bir büyüme ivmesi yakaladığına işaret ederek şunları söyledi: “Hem Bankamızın direkt yatırımlarında hem de iştiraklerimiz aracılığıyla yapılan yatırımlarda kriterimiz her vakit iktisada katkı sunmak, kıymet yaratmak. Ana işimiz dışındaki tüm bu alanlarda, potansiyeli olan şirketleri makul bir olgunluğa getirmeyi, sonrasında işin ehli olan kümelerle, yatırımcılarla iştirakler kurmayı önemsiyoruz. Etkin spor alanında çok değerli bir yer edinen Sportive’in de Fiba Perakende’nin bu alandaki deneyim ve altyapısından yararlanarak büyüme seyahatini çok daha hızlanarak sürdüreceğini temenni ediyorum. Her yaştan beşere spor alışkanlığı kazandırmak misyonuyla hareket eden Sportive’deki bu iş birliğimizin ülkemiz perakende dalına ve spor dünyasına katkı sağlayacağına inanıyorum.”

Yarım milyar dolar hedefi

Grup olarak güçlü iş birlikleri kurmaya ehemmiyet verdiklerini belirten Fiba Grubu Yönetim Kurulu Lideri Murat Özyeğin şu bilgileri verdi: “Bünyemizdeki markalar ile yaklaşık 150 milyon dolar olan hacmimizi, önümüzdeki 7 yıllık süreçte, yeni yatırımlar ve markalar ile 500 milyon dolara ulaştırmayı hedefliyoruz. Son 4 yılda tüm dünyada olduğu üzere Türkiye’de de üst üste çift haneli büyüme sayıları yakalayan spor perakendesi de bir müddettir odağımızda olan, fırsatları değerlendirdiğimiz bir alandı. 2023 yılında toplam dokumacılık pazar hacmi neredeyse 412 milyar TL’ye ulaşmışken, spor giysi bölümü 70,6 milyar TL ile pazarın yüzde 17’sine ulaştı.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir